tiistai 6. marraskuuta 2012

Sä teet mut iloseksi ♥

Masilla alkaa pikkasen nousemaan jo kahden kävelypäivän jälkeen nää energiat nuppiin. Hyvä että saatiin nyt (tai oikeastaan iskä sai) reitettyä uudet jalustinhihnat, kun niissä oli liian vähän reikiä :)
Voivoi, Masi on oppinut pullistamaan, kun oon tota metristä satulavyötä kiskonut kiinni ja mietinkin että miksei se nytten mene... Tein sitten hetken jotain muuta ja sitten yllättäen vyö menikin kiinni. Voi ei, huonon tavan opetit pinja!

Tänään siis päästiin maneesiin ratsastelemaan, ja täytyy sanoa että Masi oli pikkasen pölö :'D Jo maneesin  ovea avatessa heppa oli sinkoilemassa joka suuntaan, selkään noususta puhumattakaan. Seinät kummitteli mörköjä ja jokainen pieni räsähdys oli hurjan pelottava! Kuitenkin Masi liikkui tänään kivasti eteenpäin ja kulki tosi kivasti. Tänään pystyi ottamaan ihan kunnolla kiinni eikä tarvinut kokoajan pyytää eteen :)
 Laukka oli ensin kamalaa, Masi vaihteli rytmiä tosi paljon ja liiraili liikaa, hieman pukitteli ja nyppi ohjistakin pikkaisen.... Mutta jokasella kierroksella meno parani ja lopussa mentiin jo toosi hienosti :)) Saatiin Cabrin omistajalta Nooraltakin kehuja :3

Sitten ravailtiin pitkillä ohjilla ja käveltiin kunnon loppukäynnit :) Onnistuttiin tänään jopa menemään niin lähelle seinää että sain kaukosäätimen telineestä, ja pystyin laittamaan sen vielä takasinkin :) Kyllä jäi aivan mahtava fiilis tän päivän ratsastelusta! Sä teet mut iloseksi Masi ♥
 Tallissa Akulla ja Masilla tuli vähän kinaa, kun Aku tuli esittelemään heiniään korvat luimussa Masille, kun käveltiin ohi. Masia tietysti ärsytti tuollainen käytös ja oli tosi lähellä ettei Masi pukittanut karsinan seinää päin! Hepat, koittakaa käyttäytyä nätisti, te ette ole dinosauruksia! ;)




5 kommenttia:

  1. Miks et koittais pitää sillä rauhallisempaa tuntumaa, koska usein tuollainen turha hötkyily johtuu siitä että ratsastaja jännittää, ja siten ohjastuntuma kiristyy ja antaa väärän kuvan hevoselle.

    VastaaPoista
  2. Siihen tietenkin aina pyritään ja tasaiset kädet sekä paikallaan olevat jalat ovatkin mun maali tällähetkellä :3 Koitan tän päiväsessä ratsadtuksessa kiinnittää siihen erityisesti huomiota ja postailen miten kävi ;)

    VastaaPoista
  3. Siihen tietenkin aina pyritään ja tasaiset kädet sekä paikallaan olevat jalat ovatkin mun maali tällähetkellä :3 Koitan tän päiväsessä ratsadtuksessa kiinnittää siihen erityisesti huomiota ja postailen miten kävi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hei! Olen 40v tätiratsastaja turusta. Itselläni on monen kymmenen vuoden kokemus hevosista ja alan koulutus. MInulla on ollut lukuisia hevosia, sekä olen huolehtinut lukuisista eri hevosista. Eli kokemusta riittää niin kisailusta, kuin muustakin talli elämästä. OLen lukenut blogiasi pitkään, mutta nyt vasta viitsin kommentoida, sillä en ole viitsinyt puuttua. Pikku hiljaa minua alkaa tosissaan harmittaa, että kaltaisellesi kokemattomalle nuorelle tytölle on ostettu Masin kaltainen nuori, säpsäkkä ja selkeästi potenttiaalinen hevonen. Olen nähnyt tämän kaltaisia surullisia tarinoita paljon, jossa nuorelle ja vielä liian vastuuntunnottomalle tytölle on ostettu potenttiaalinen hevonen jonka tarpeita ja käyttöä ei vielä kykene ymmärtämään. Toimintasi on välillä melko edesvastuutonta. Vanhempasi eivät taida olla hevosihmisiä eivätkä siksi kykene tunnistamaan miten hevosten kanssa tulee toimia. Toivottavasti et kokemattomuudellasi pilaa hevostasi ja saat oikeasti fiksun ja maalaisjärkeä omaavan kokeneen hevosihmisen työskentelemään kanssasi, sillä tällä hetkellä elät pilvilinnojasi. En enää jaksa lukea blogiasi, sillä en halua tietää kun hyvä ja nuori hevonen heitetään hukkaan.

      Poista
  4. Oon nähnyt hälyttävään paljon tälläsia tilanteita missä joku anonyymi esittää kovasti olevansa aikuinen. Voisin ehkä jopa uskoa jos kommentoisit nimen takana...
    Kuitenkaan tekstissä ei ole mitään totuusperää, minä itse olen totuttanut masin maastoiluun ja autoihin,näin esimerkiksi ja esteelle meno kyttäämättä on jo hyvässä vaiheessa, viime estetunnilla päästiin kahdesta esteestä ensimmäisellä kerralla yli ilman kyttäilyä ;) minusta se on aikamoisen hyvin... Nimittäin virossa ollessaan Masi kielsi suunnilleen jokaiselle esteelle ekalla yrityksellä. Siellä Masia ratsasti 18-vuotias tyttö. Myös tallilla ihmiset jotka ovat nähneet minut ja jutelleet mulle ja nähnyt mun myös käsittelevän hevosia, luulivat minua suunnilleen 15-vuotiaaksi ja ihan järkyttyivät kun kuulivat mun olevan kolmetoista :D tallilla monet aikuiset ihmiset (en oleta sinun olevan,olen pahoillani) sanoivat muo tosi kypsäksi ikääni nähden :) joten näin yleisesti kaikille; jos teillä ei oo mitään totuusperää kommenteillanne, jättäkää lähettämättä.

    VastaaPoista